האזינו: איך נולד הסטיקר "לשון הרע לא מדבר אלי"?

    עמית דניאל 1 Comment on האזינו: איך נולד הסטיקר "לשון הרע לא מדבר אלי"?

    דוד הלפרין, מי שעומד מאחורי הסטיקר אותו ניתן למצוא במקומות רבים בארץ ובעולם, "לשון הרע לא מדבר אלי!", מספר על הרעיון, על הדיבורים שהופסקו בנקישת מזלג, על הצוואה של אביו ז"ל ועל העבודה העצמית, שלו, סביב המסר "לשון הרע לא מדבר אלי!" • מרתק, האזינו

    דוד הלפרין והרב חיים הורביץ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "זכרנו לחיים" להיום, יום שמירת הלשון בקול חי, שוחח הרב חיים הורביץ עם דוד הלפרין, מבעלי רשת אופטיקה הלפרין ומי שמוביל בציבור כבר שנים רבות את נושא שמירת הלשון תחת המיתוג שחצה מגזרים וקהלים, "לשון הרע, לא מדבר אלי!"

    בתח דבריו, סיפר על אביו הגדול, הרב רפאל הלפרין ז"ל, ממנו למד הוא ובני המשפחה על חובת שמירת הלשון "אבא, זיכרונו לברכה, לא היה מדבר על אחרים. היה מתמקד במשפחה, בילדים. רק כשהיה עולה שם של מישהו אחר, הוא היה נוקש עם המזלג ואומר 'אצלנו בבית לא מדברים לשון הרע'. אבא היה מקפיד על זה, אף שם של אדם אחר לא עולה על השולחן. זה השורש שהוא זרע בנו מגיל קטן. זה הלך וצבר תאוצה".

    על מעורבותו בהפצת חיזוק שמירת הלשון, סיפר "עוד בחייו של אבי, בשנה האחרונה שלו, באתי ואמרתי אני רוצה לעשות סטיקרים. התלבטתי בין 'לשון הרע אל תדבר אלי' לבין 'לשון הרע לא מדבר אלי', לא רציתי שזה יהיה בלשון כפיה אז בחרתי ב'לשון הרע לא מדבר אלי'. הלכתי למעצב שלנו שאנחנו עובדים אתו שנים רבות והוא הכין לנו את הסטיקרים. אבא ראה אותם ושמח. בתחילה, הפצנו 5,000 סטיקרים".

    לשון הרע לא מדבר אלי

    מאוחר יותר, סיפר דוד הלפרין, גילו בני משפחתו בצוואתו של אביהם, הוראה מפורשת באשר לשמירת הלשון. "אבא אמר בצוואה שהוא מבקש מכל אחד להימנע מלשון הרע הן בחברה והן במשפחה". הלפרין אומר כי בסטיקרים שהופצו אז ביתר שאת, הוא רואה דיבור לנשמה היהודית "מי שרוצה להעמיק בזה יכול וזה חשוב, מה שאני רוצה לעשות בסטיקר זה שלשון הרע לא מדבר אלי, לא מדבר לנשמה היהודית שלנו" הוא אומר.

    לשון הרע לא מדבר אליך?

    "שואלים אותי את השאלה הזו הרבה פעמים. אני עונה את התשובה הבאה: אין מאה אחוז אבל אני עושה עבודה עם עצמי" לדבריו, שמירת הלשון מקנה חברה רחבה, בטוחה ויציבה יותר, "הרווחתי הרבה חברים, אנשים יודעים שאתה לא מדבר לשון הרע, אז הם בטוחים לדבר אתך. אנשים יודעים שמי שלא מדבר אתך לשון הרע, לא ידבר עליך" הוא אומר.

    לאור המודעות הרבה והתאוצה שצבר הסטיקר בציבור הכללי, מספר הלפרין מה לדעתו 'תופס' את הציבור הכללי באיסור הזה "זה להיות בן אדם. כשהם מבינים שאף אחד לא רוצה שידברו עליו, אדם שמדבר לשון הרע עושה נזק לא רק לעצמו אלא גם לסביבתו. אין לו רווח ממשי בעקבות זה" הוא אומר.

    הלפרין מספר כי באופנוע עליו הוא רוכב, יש באופן קבוע סטיקרים רבים אותם הוא מחלק "אם אני באופנוע, אני נותן סטיקרים ויש כאלו שמבקשים שניים 'אחד לשים על המקרר' הם אומרים לי. אם יש לי זמן אני גם מספר סיפור שיחזק את האנשים בזה".

    לסיום אמר, "היות ואנחנו מדברים לציבור החרדי. החפץ חיים אומר שכל אחד כשמסיים מסכת הוא אומר את תפילת ה'יהי רצון' ובו מבקש "שתהיה תורתינו אמונתו בעולם הזה ובעולם הבא".  שואל החפץ חיים, הרי לכאורה ברור שזכויותינו על הלימוד עוברים לעולם הבא? אלא מתרץ החפץ חיים שלשון הרע מעביר את זכויותיו של האדם לשני ועל זה אנחנו מתפללים שנזכה להגיע לעולם הבא עם הזכויות שלנו, שלא ניכשל בלשון הרע. כתוב מי האיש החפץ חיים, אם נשאל ברחוב 'מי רוצה חיים', אין אחד שלא ירוץ אלינו, אין אחד שלא רוצה חיים" אמר.

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מדהים!
      בדיוק השבוע תהיתי לגבי זה